De afgelopen week (en ook al een beetje ervoor) werkten we rond
minst en meest. Dit 1st met concreet materiaal: echte noten.
We leerden die sorteren van minst naar meest.
We leerden ook een hulpmiddeltje hoe we snel kunnen zien van wat
we er het meest hebben.
Daarna deden we dit ook met afbeeldingen.
Verder konden ze de dieren uit het verhaal maken met plasticine,
volgens plan met de clics, woorden namaken, de verteltafel het verhaal naspelen,
met takken letters maken, ... De laatste zoektochten werden afgehandeld.
Woorden natimmeren, logische volgorde van het verhaal, patroon verderzetten
en het woord 'vermist' stempelen.
Ik was niet altijd in de klas want we zijn ook bezig met de koala screening.
Juf Caro en juf Saalien hebben alles in de klas in goeie banen geleid. Waarvoor dank!
Juf Ann kwam ook eens tonen wat breien is. In het verhaal wordt een sjaal gebreid en
juf Ann maakte 2 sjaaltjes voor in onze klas en toonde hoe dit gedaan wordt.
We deden na de krullenbol op de speelplaats, in de klas nog eens krullenbol.
Klassikaal tekenden we de egel zonder hulpmiddelen. Daar maken we een poster van door
er 'vermist' op te stempelen en een patroon kader te maken.
Naar het einde van de week maakten we ook de krullenbol egel op A4.
Vooral de scherpe punten, kleinere werken, schrijfhouding en
de pengreep zijn hier van groot belang.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten